Bermulut Manis…Gaya UK

Guys,

Apakah perkara paling penting bila berkomunikasi? Ye..ye..betul la tu mesti ada bahasa yg boleh difahami, ada benda atau maksud yg nak dicakap, lagi lagi…YANG PENTING MULUT MESTI MANIS.

Cuba kita perhatikan, mat dan minah Saleh di UK ni, mulut mereka memang manis…dengar memang best, pandai betul berdiplomasi..hehe. Bukan hendak cakap mereka berpura-pura, tapi kadang-kadang kita boleh fikir “eh, ye ye je mat Saleh ni cakap bagus”….so bila kita terfikir macam tu maknanya HAH! Mungkin kata-kata dia tadi sebagai bermulut manis.

Jom, cuba ingat sejarah..bukan sejarah percintaan, tapi sejarah Malaysia. So negeri-negeri Melayu dulu kan dijajah, Sultan dan pembesar dengan mudah terpedaya dengan…DENGAN APA? Dengan pujukan Mat Saleh…itulah kekuatan mulut manis.

Disebabkan itu, aku telah mula mempelajari ciri-ciri mulut manis British…hehehe. Setelah dipraktikan ternyata sungguh berkesan! Aku hendak melihat dalam masa 10 tahun, polisi mulut manis ni akan membawa kesan yg bagaimana, ‘desirable’ or ‘vice versa’.

Advertisements

There are no comments on this post.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: